Baza wiedzy

Fachowy dekarz tylko z certyfikatem

Prowadzisz firmę świadczącą usługi dekarskie? Zadbaj o kompetencje swoich pracowników, by oferować prace dekarskie najwyższej jakości, a przy tym zdobywać nowych klientów. Jak wygląda proces certyfikacji PSD?

Misją Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy jest dbanie o najwyższy poziom usług polskich dekarzy poprzez ciągłe podnoszenie ich kompetencji. Dlatego też stworzony program certyfikacji PSD, który ma za zadanie wyróżniać firmy stawiające właśnie na profesjonalizm i fachowe podejście do pracy. Jak zdobyć certyfikat PSD?

Wymagania względem firmy i pracowników

Program certyfikacji PSD jest bardzo rygorystyczny i ma na celu wyłonienie rzetelnych firm świadczących usługi na najwyższym poziomie.
Właściciel firmy musi posiadać udokumentowane kwalifikacje zawodowe, uprawniające do wykonywania pracy dekarza. Właściciel lub właściciele firmy powinni najpierw zdobyć następujące wykształcenie:

  • mistrz dekarski,
  • mistrz blacharski,
  • technik budowlany o specjalności budownictwo ogólne,
  • inżynier budowlany o specjalności budownictwo lądowe.

Właściciel firmy dekarskiej może ubiegać się o certyfikat dopiero po sześciu miesiącach członkostwa w Polskim Stowarzyszeniu Dekarzy.

Zatrudnieni w firmie pracownicy muszą także wykazać się specjalistyczną wiedzą w zakresie prac dekarskich. Przedsiębiorstwo powinno zatrudniać co najmniej trzech pracowników o następujących kompetencjach:

  • jeden dekarz, czeladnik lub odpowiednio robotnik wykwalifikowany lub mistrz,
  • jeden blacharz, czeladnik lub odpowiednio robotnik wykwalifikowany lub mistrz,
  • jeden pomocnik lub uczeń.

Firma musi także posiadać na wyposażeniu wszelkie niezbędne narzędzia i akcesoria potrzebne w pracy dekarza.

Procedura certyfikacji

Podczas procesu certyfikacji brane są pod uwagę nie tylko kompetencje i doświadczenie zawodowe właścicieli i pracowników (w aplikacji wymagane są poświadczenia zdobytych kwalifikacji), ale także kryteria działalności gospodarczej. Kapituła PSD przyznająca certyfikat wymaga przedłożenia dokumentów zaświadczających o niezaleganiu składek do ZUS, urzędu skarbowego oraz składek członkowskich PSD. Przedsiębiorca będzie musiał zgromadzić również trzy pozytywne opinie z kontroli przeprowadzonych na budowie przez członków regionalnej komisji technicznej oraz co najmniej po trzy pisemne referencje od inwestorów z każdej technologii w której firma ubiega się o certyfikat. Komisja po weryfikacji wniosku o przyznanie certyfikatu i pozytywnym rozpatrzeniu aplikacji wpisuje firmę do rejestru PSD.

Certyfikat jest przyznawany na okres dwóch lat. Po tym czasie regionalne komisje techniczne ponownie weryfikują standardy prezentowane przez certyfikowane przedsiębiorstwa. Firma, która zdobyła wyróżnienie może liczyć na wsparcie PSD i będzie oficjalne rekomendowana przez Stowarzyszenie. Rygorystyczne wymogi certyfikacji sprawiają, ze zdobywają go tylko najlepsi z najlepszych.

Previous post

Szczelny dach? To nie takie proste

Next post

Na dachu znanych budowli jest co odwadniać! - Infografika Galeco

No Comment

Leave a reply